torstai 22. toukokuuta 2014

Kinkkuvohvelit

Mitä tänään syötäisiin? Tässä ois vähän erilainen idea!
Me käytiin Tampereella semmosessa ihanassa vohvelipaikassa syömässä lounasta. Arvatenkaan lounaaksi ei tehnyt mieli mitään ihanan makeaa hillolla ja kermalla päällystettyä sokerilättyä, vaan vähän jotain tukevampaa, jolla pärjäisi päivälliseen asti. Paikassa onneksi myytiin myös suolaisia vohveleita. Tilasin itselleni kinkkuvohvelin ja maksoin siitä 6,5 euroa. Vohveli tarjoiltiin punajuuren ja raejuuston kera ja oli kyllä aika suun mukaista! 

Sitten monta päivää myöhemmin nälissäni aloin miettimään, että millähän sitä hiljentäis kurnimisen ja nuo vohvelit tulivat mieleeni. Eihän sellainen voi olla kovin vaikea tehdä? Silloin en päässyt kauppaan, joten vohveleiden teko jäi siltä erää, mutta nyt eilen kokeiltiin niitä porukoitten ja ämmin kanssa, ja oli muuten helppoa ja täyttävää! Ei suolaiset vohvelit suotta ole nyt muotiruokaa. Ja jos saan vielä sanoa, niin, kröhöm, nämä meidän vohvelit oli myös visuaalisesti aika paljon kivemman näköisiä kuin se, josta maksoin! 


Käytin tuota alla näkyvää ohukais- ja vohvelijauhetta, koska sen ravintosisältö miellyttää mun silmää. Hyviä asioita paljon ja huonoja vähän vähemmän, mutta silti niin hyvää. Ja juurikin helppoa. Näin se käy:

n. 9-10 vohvelia
Tarvitset:
pussin ohukais-ja vohvelijauhetta
2tl leivinjauhetta
6dl kylmää vettä
1dl juoksevaa margariini valmistetta
1/2-1pussia kinkkusuikaileita (minä laitoin puolipussia suikaleita ja lisäksi lauantaimakkaraa, jota porukoitten jääkaapissa on hervoton laatikollinen jostain syystä - niitä piti saada syötyä pois)

Tarjoiluun:
raejuusto
punajuuriviipaleita/suikaleita/kuutioita/mitä vaan

Tee taikina jauhepaketin ohjeen mukaisesti ja lisää kinkkusuikaleet. Paista kuten normaalit vohvelit. Heitä päälle punajuuret ja raejuusto ja sitten vaan omnom!

Jos kinkku ei miellytä, niin ravintolassa oli tarjolla ainakin kasvis-, sieni- ja juustoversiot samasta asiasta. Eli joukkoon voi laittaa mitä vaan, you name it!

Mulla on yks superterveysherkkuresepti työn alla eräästä toisesta blogista. Laitan sen tänne, kunahn saan kokeiltua sitä! Olen aika varma, että se vie kielen mennessään! Mun kieli tais jäädä jo sinne sivustolle niiden kuvien luo...













Tässä on mun tämän päivän lounas - kyllä mua hemmotellaan! Lapinäijänkeitto ja paahdettua lapinrieskaa= nam. Tuo keitto on vaan yksinkertaisesti keitoista parhain! Mä en osaa tehdä sitä, mutta onneks äiti osaa!:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kaunis kommentista! <3