torstai 15. toukokuuta 2014

Kuvia sieltä, missä ei ole mitään kuvattavaa

Long time no see.. 

Mä nyt tällä hetkellä hyvää vauhtia laiminlyön tätä blogia ja sitä kautta myös kaikkia lukijoita. Mulla on vaan niin älytön kiire tämän koneen ulkopuolella, että vaikka asiaa ois vaikka muille jakaa, niin missään välissä en kerkiä sitä tänne naputtamaan. Nytkin olen matkalla Tampereelle, olen herännyt klo 5.15, nyt kello on 7.23 ja kunhan pääsen Tampereelle, menen ystävän luo aamupalalle. Mikäs sen mukavempaa kuin vaihtaa kuulumiset pitkästä aikaa aamukahvin äärellä. Puolilta päivin onkin sitten ohjelmassa ensi syksyn reissun perehdytys asiaa, jonka jälkeen on työporukalla illan viettoa. Huomenna perehdytys jatkuu heti aamusta ja huomisen jälkeen tiedän jo muutakin, kuin sen, että lennän ensimmäisenä Phuketiin. Tämä on elämäni toinen "työmatka" ja voin kertoa,  tämän innokkaampaa työmatkalaista saa hakea! Maanantaina lähden työasioissa Helsinkiin ja tiistaina hypätään Nefen kans autoon ja ajellaan Rovaniemelle. Mutta heti keskiviikona minulla on taas aikaa kirjoitella paremmin!:D

Sitten selittelyistä tämän päivän aiheeseen. Kun perustin tämän blogin viime marraskuussa, parin postauksen jälkeen isäni oli päättänyt ostaa minulle kameran. Olen siitä onnellinen niin monella eri tapaa ja yksi niistä on se, että hänkin innostui valokuvaamisesta sen myötä. Nyt meillä on yhteinen harrastus, josta molemmat nautimme ja johon saamme yhdessä kulutettua monta tuntia päivässä. Pääsiäislomalla lintukuvauksen lisäksi (kuvia tulossa pian) meillä oli parina päivänä teemana käydä kuvaamassa paikkoja, joissa ei periaatteessa pitänyt olla mitään kuvattavaa. Viimeistään näiden lomakuvausten jälkeen olen sitä mieltä, että valokuvauksessa kaiken A ja O on valaistus. Mistä tahansa saa karua, lumoavaa, salaperäistä, kaunista, kylmää tai lämmintä jos se vain valaistaan oikein. Ja allekirjoitan mentorini Scott Kelbyn ajatuksen siitä, että usein luonnon valo on se paras valo. 

Tässäkin kuvaussessiossa meille sattui uskomattoman hieno valaistus. Tilassa ei ollut kuin tuo yksi ikkuna ja ovi raollaan sen verran mitä sitä saatiin raotettua, mutta se riitti valaisemaan koko varaston ja luomaan todella erilaisia valaistuksia varaston sisälle. Tässä on vasta ensimmäinen osa tuosta kuvaussessiosta, toinen osa tulee myöhemmin. 

Kiitos seurasta iskä ja mukavaa torstaita! Tietysti myös teille muillekin!;>
 


















2 kommenttia:

  1. Hei äläpä lupaile keskiviikolle mittään vielä ;)) ja taas kerran, ihania kuvia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha totta! Ehkä mä tiistai-iltana kerkiäisin sit ku keskiviikko oli tosiaan varattu;D Ja kiitos!<3

      Poista

Kiitos kaunis kommentista! <3