keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Ensimmäinen laatuaan


-Miten sun päivä meni? Mitä oot tehny? No vau, kuulostaa kivalta! Ai mitä mä oon tehny? Noo päivällä Googlettelin monta tuntia vinkkejä bloggaajille ja eri asioita, mitkä tekevät blogista hyvän ja sit niistä kirjoittelin muistiinpanoja. Niin ja lueskelin muistin virkistämiseksi Digikuvausoppaasta, että miten otetaan ammattimainen potretti. Ai mitä? Ei, en ollu kotona vaan töissä!


Näkymät työpisteeltäni

Hihii, nyt on eka työpäivä "oikeissa töissä" takana! (Ja nyt mun kaikki S-market ja kaikki muutkin aikaisemmat kollegat haluais repiä mua hiuksista, joten korjaan, että minulle oikeissa töissä - alalla, jota opiskelen.) Ja tosiaan mun päivä meni kirjoitellessa kysymyspatteristoa, etsiskellessä bloggausohjeita ja kirjotellessa niitä ylös (nyt mun blogista tulee siis täydellinen), kerratessa potrettivalokuvauksen oleellisimpia asioita ja tutkiessa mielettömän hienon asuinalueen talovaihtoehtoja ja palveluita, eli käytännössä asuntoshoppaillessa.

Kaksi hetkeä jäi erityisesti mieleen tästä päivästä. Ensimmäinen oli se, kun hain aamulla kahvia ja aloin hätäilemään, että se on aivan liian kuumaa, etten mitenkään kerkiä juoda sitä! Sitten, ennen kuin kerkesin paniikissa polttaa kieleni, muistin, että eihän minulla ole mitään kiirettä. Voin ottaa kupin mukaani ja kaikessa rauhassa siemailla siitä työpisteelläni vaikka vielä iltapäivällä jos niin haluan! Onneksi kukaan uusi työkaveri ei sattunut paikalle, kun hymyilin itsekseni keittiössä. Ensivaikutuksen voi nimittäin tehdä vain kerran.

Toinen mieleenpainuva hetki oli se, kun olin kirjoitellut asiaa bloggauksesta jo pari sivua ja sitten lähdin Googlen syövereihin etsimään lisää tärkeitä asioita bloggaamiseen liittyen. Yhtäkkiä kesken lauseen iski sellainen salama-ajatus, että ei hitto, mä oon muuten töissä ja tämä on se mitä mä tänään teen työkseni. Hetki meni, kun hyrisin siinä oivalluksessa ennen kuin sain taas koottua itseni ja jatkettua töitäni.

Te, jotka ootte seuranneet blogiani jo pidempään, ootte ehkä huomanneet, miten pienellä mun työtyytyväisyyden saa huippuunsa. :D Jos et tiedä mistä puhun, niin täältä voit käydä lukemassa millaiset kiksit ihminen voi saada kahviautomaatista, kellokortista tai siitä, ettei töissä tarvitse pitää minkäänlaista univormua. Tänäänkin iltapäivällä keittelin itselleni teetä just because I can!



Tähän väliin pakko mainita, että mun eilinenkin päivä oli ihan todella huikea. Opeteltiin hurjien yhteisöviestijätyttöjen kanssa pistään pahiksia pakettiin ja sitten pääsin kerrankin kameran toiselle puolelle leikkiin mannekiinia! Siihen liittyen mun blogi on kokenut tänään yleisöryntäyksen, mutta palaan aiheeseen huomenna kuvien kera!:)

Hauskuus ei pääty vielä tähän, nimittäin huomenna tämä neiti lähtee kohti Naantalin aurinkoa - työmatkalle! Kauankohan tätä täytyisi tehdä, että tämä alkaisi tuntua työltä?

Ps. Kuten ehkä huomaatte, oltiin kamerakännykän kanssa liikenteessä, joten kuvanlaatu ei ole sitä parasta priimaa, mutta lainatakseni kirjoittamaani blogiohjeistusta: "kuvat elävöittävät ja luovat tunnelmaa sekä helpottavat tekstin lukemista" eli en voinut olla ilmankaan. Skipataan suosiolla se kohta, missä puhutaan kuvanlaadun tärkeydestä ja ammattimaisten kuvien merkityksestä..


  Just because I can!



  
 Nämä vanhat ovet ja ikkunat on niin ihania, että niihin pitää päästä käsiksi kyllä oikeallakin kameralla!


Jostain syystä mulle tuli semmoinen tunne, että mun eväät on hyvässä tallessa..:)

 



Tarmoa teidänkin päivään!

2 kommenttia:

  1. Olipa ihanan piristävä postaus!! Sää vaan oot niin huippu tyyppi, älytön symppis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä, että piristi!!:) Haha kiitos! <3 Ite oot huippu kun autat mua tän blogin kans ja otat musta älyttömän hienoja kuvia!;)

      Poista

Kiitos kaunis kommentista! <3