lauantai 7. kesäkuuta 2014

Onni on olla onnellinen

Halusin eilen kovasti kirjoittaa, mutta olin niin poikki, etten yksinkertaisesti mitenkään jaksanut. Joten teen sen nyt. Aiheena tällä kertaa on sellainen pieni asia, kuin uskomattoman ihana elämä.

Olin työmatkalla Naantalissa torstain ja perjantain. Naantalissa oli todella hieno ilma, tapasin ihania ihmisiä ja pääsin hulppeisiin taloihin. Jännitin, panikoin, vedin syvään henkeä, rauhotuin ja lopulta luotin itseeni. Ja kotiin tullessani olin todella tyytyväinen suoritukseeni ja aikaan saannoksiini, suorastaan ylpeä.

Torstai oli toinen työpäiväni tässä työpaikassa ja matkalla Naanantaliin aloin miettimään, että kuinka paljon nautin luottamusta, sillä tehtäväni ei mielestäni ollut ihan helpoin ja olin reissussa yksin. Hetken jo mietin, että olinkohan haukannut liian ison palan purtavaksi ja että mitenhän tässä kävisi. Pienen jännityksen vuoksi en torstaina ehkä yltänytkään parhaimpaan suoritukseeni ja annoin sen ehkä vähän lannistaa minua sinä iltana. Mutta perjantaina leuka pystyssä otin oppia torstain virheistä ja tiesin jo, miten voisin tehdä työni vielä paremmin. Ja perjantai menikin mielettömän hyvin! Lopulta olin äärimmäisen onnellinen, että minulle oli luotettu tämä tehtävä ja ennen kaikkea, että olin luottanut itseeni ja ottanut tehtävän vastaan. Lopulta ymmärsin, ettei torstaikaan ollut mennyt ollenkaan niin huonosti, kuin aluksi ajattelin. En malta odottaa, että pääsen näyttämään teille mitä kaikkea olen päässyt tekemään!!


Kun puoli kuuden aikana lähdin eilen ajelemaan kotia kohti olin niin täynnä kiitollisuutta, hyvää oloa, ylpeyttä, onnea ja tyytyväisyyttä kaikesta siitä mitä olin saanut kokea ja siitä miten asiat olivat lopulta menneet. Matkalla nauroin jopa ääneen, koska oli vain niin älyttömän hyvä olla! Endorfiinipöllyissä keksin myös uuden tanssilajin: DriveDancen. Radion tahtiin hytkyessä palaa kalorit näppärästi! Liikkeisiin kuuluvat muun muassa lantion edes takaisin kääntely, hartioiden heiluttelu/pyörittely, huulten mutristelu sekä ratin hinkkaaminen seksikkäästi niin kuin olisit Rihannan musiikkivideolla. Mutta muista pysyä tiellä!

Parasta viestijän hommissa on se, että sen varjolla saa tehdä asioita, jotka eivät tavallisesti ole mahdollisia, käydä paikoissa, joihin muutoin ei olisi asiaa ja tavata ihmisiä, jotka elävät täysin eri maailmoissa. Ja minä en tekisi näitä hommia, jos kaikki olisi mennyt niin kuin olin suunnitellut ja toivonut. Puhuttiin tästä Naantalissakin erään naisen kanssa. Ikäviä asioita tapahtuu ja ne harmittaa, kunnes joku kaunis päivä katsot taaksesi ja huomaat, että epäonnistuminen olikin oikeastaan siunaus. Matkalla kotiin listasin kaikkia sellaisia tapahtumia elämässäni ja olen vakuuttunempi kuin ikinä siitä, että asioilla on oikeasti tapana järjestyä. Rippipappini sanoi, että asiat eivät mene aina niin kuin on suunniteltu, mutta ne menevät niin kuin niiden kuulukin mennä. Toisin sanottuna, kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Olen valmis allekirjoittamaan tämän.

Kaikki vaan on niin älyttömän hyvin nyt. Kesätyöt alkoivat tällaisella mahtavalla reissulla, koko kesän on luvassa mielekkäitä töitä, blogin elämä kukoistaa, minulla on aikaa ystäville ja parisuhteelle, luvassa on ihania mökkireissuja ja koko ajan tulee uusia supermielenkiintoisia haasteita. Esim ensi viikolla käyn Helsingissä työn puolesta ja illalla saatan tehdä siellä muutakin ja loppukesästä pääsen turvallisesti kokeilemaan hääkuvausta! Ja sitten häiden jälkeen lähdenkin puoleksi vuodeksi unelmaharjoitteluun Aasiaan, paikkoihin kuten Bali.

Mä oon kauhean pahoillani jos tämä kuulostaa kehuskelulta, se ei ole missään nimessä tarkoitukseni! Haluan vaan kannustaa ja muistuttaa, että tyytyminen on turhaa ja unelmia saa ja pitää jahdata. Jos siellä ruudun sillä puolen on joku ahdistunut, kyllästynyt tai turhautunut johonki osa-alueeseen elämässään, mieti, mitä tekisit, jos sinun ei tarvisi ottaa mitään muuta huomioon. Ja sitten lopulta mieti, voisitko silti tehdä sen. Tai jos et tiedä mitä haluat, mieti mitä ilman olisit onnellisempi ja sitten pohdi miten voisit tehdä asiat toisin.

Minulla oli S-marketissa uskomattoman ihanat työkaverit ja työpäivistä pystyi neuvottelemaan hyvin, mutta ilta-ja viikonloppuvuorot alkoivat käymään voimilleni ja päätin, etten kiusaisi itseäni enää tätä kesää. Vaikka minulla ei ollut muita töitä luvassa, tein vaikean päätöksen, etten silti jäisi myyjäksikään. Ja lopulta sinnikkyyden ja pienen ihmeen avulla sain kuin sainkin kaksi uskomattoman kivaa ja mielenkiitoista oman alan kesätyötä. Ja vaikka palkka pienenikin huomattavasti, olen silti niin iloinen, etten jäänyt siihen helppoon, ei niin mielekkääseen vaihtoehtoon. Älkää siis tyytykö! Totta kai silloin tällöin täytyy tehdä asioita mistä ei pidä, jotta voi päästä eteen päin ja niitä minäkin olen tehnyt. Ehkä tämä tuntuukin niin erityisen hyvältä, koska koen, että olen oman panostukseni jälkeen ansainnut tämän kaiken.

Tässä on yksi ihana biisi, joka kannattaa kuunnella. Siinä on tärkeä sanoma tiivistetty äärimmäisen hyvin ja jokaisen meistä pitäisi välillä pysähtyä miettimään näitä asioita. Niin minäkin tein tänä keväänä ja tässä sitä nyt ollaan: Tuhannen tyytyväisenä, innostuneena ja kiitollisena tästä hetkestä ja kaikesta tulevasta. Onnellisena omasta elämästä.

Enempää en voisi pyytää.













4 kommenttia:

  1. Taas niin mahottoman hyvin kirjoitettu. Olen samaa mieltä, että joskus vastoinkäymisen tai huonolta tuntuvan asian/tapahtuman jälkeen hoksaa, että voihan vitsi, -juuri näin sen kuului mennäkkin. Oon itsekkin niin monet kerrat sen todennut. Kauniita nuo kuvat! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Ihanaa, että tykkäsit!:) Se on jännä miten se voikin mennä niin. Nyt kun seuraavan kerran jotain epäonnistuu niin jään vaan oottaan mitä sen tilalle tulee!:D Kiitos<3 Naantalissa oli paljon kaunista kuvattavaa!:)

      Poista
  2. Ihana teksti <3!! Sai hyvälle mielelle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! Se on juuri sitä mitä parhaimmillani onnistuin tällä blogilla tekemään, ihana kuulla, että nyt se onnistui!<3 Kiitos kun jätit kommentin!:)

      Poista

Kiitos kaunis kommentista! <3